-

For ansatte i skole og SFO

Den enkelte ansatte har ansvar for å utforske uroen og følge opp denne, i tråd med handlingsveileder for BTI. Her har vi samlet informasjon knyttet til elevoppfølging, som skal gjøre det lettere for deg å gå fra uro til handling.

Innledning

Formålet med overgangsrutiner er å sikre gode overganger, og å styrke sammenhengen i hele utdanningsløpet for barn og unge i Østre Toten kommune. I arbeidet for å oppnå dette  jobbes det kontinuerlig med et tett samarbeidet mellom barn, unge, foreldre/foresatte og ansatte i læringsinstitusjonene. Dette for å skape trygghet rundt overgangene.

Samarbeidet om overgangen har også en forebyggende effekt. Alle overganger i livet kan i seg selv være kritiske. I den grad det er mulig må et samarbeid i overgangen mellom de ulike institusjonene også ha som mål å hindre negativ utvikling, og fange opp forhold som kan være risikofylte. Derfor er også det tverrfaglige samspillet viktig i overgangsarbeidet.

PLAN RUTINE

Når du har behov for langvarige og koordinerte helse- og omsorgstjenester, har du rett til å få oppnevnt en koordinator og/eller en individuell plan (IP), dersom du ønsker det. En individuell plan er et verktøy som hjelper deg med å sette langsiktige mål for hvordan du skal mestre hverdagen din, og sikrer at tjenestene du mottar er samordnet og tilpasset dine behov.

Les her